Profil linków wychodzących: Jak poprawić swoje SEO?Algorytm wyszukiwarki Google staje się coraz bardziej inteligentny. Google jest w stanie zrozumieć intencje użytkownika lepiej niż wcześniej. Skoro tak jest, to dlaczego musimy optymalizować linki wychodzące? Profil linków wychodzących odnosi się do tego, ile linków wychodzących znajduje się na stronie i na jakie strony one wskazują. Nie jest to coś, co można zobaczyć bezpośrednio; jest to kalkulacja oparta na danych zebranych podczas przeszukiwania witryny. Profil linków wychodzących jest ważnym czynnikiem rankingowym i wpływa na pozycjonowanie strony, ponieważ sygnalizuje Google, jak dużą wartość przywiązuje się do określonych stron, co z kolei pomaga określić, co użytkownicy uznają za najbardziej przydatne podczas wyszukiwania odpowiednich treści.

Dodaj więcej linków wychodzących do swoich stron

Za każdym razem, gdy publikujesz nowy artykuł, masz świetną okazję do stworzenia linków do innych stron w swoim serwisie lub do innych witryn. Możesz to zrobić, umieszczając odpowiednie słowa kluczowe w swoim anchor text. Linki te mogą pomóc w SEO na kilka sposobów:

  • Po pierwsze, pomagają one Google lepiej zrozumieć kontekst treści. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że Twoje artykuły pojawią się w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z Twoją witryną.
  • Jednym z najlepszych sposobów na poprawę SEO jest zamieszczanie na swojej stronie linków do treści o wysokiej jakości. Przekierowując czytelników do innych przydatnych artykułów na twojej stronie, pomagasz im w nawigacji po niej i w znalezieniu tego, czego szukają.

Umieszczając odnośniki do dodatkowych artykułów w witrynie, nie tylko pomagasz czytelnikom w nawigacji po treści, ale także poprawiasz przepływ informacji w witrynie.

Linkowanie do wiarygodnych i renomowanych stron

Ogólnie rzecz biorąc, bezpieczną praktyką jest umieszczanie linków do wiarygodnych źródeł. Niektóre z czynników branych pod uwagę przez Google przy określaniu wartości strony to liczba linków wychodzących na stronie, anchor text tych linków oraz autorytet i reputacja stron, które do niej linkują. Można zdecydować się na zamieszczanie linków do innych stron, które są na tyle powiązane z treścią strony, że czytelnik może chcieć kliknąć na taki link. Przy wyborze stron, do których należy zamieścić link, należy pamiętać o tym, aby wybierać strony o niskim stopniu komercjalizacji. Nie dotyczy to witryn, które są zbyt nastawione na sprzedaż, ponieważ Google może uznać to za formę spamu. Każda witryna zawierająca dużą ilość reklam lub mało treści może zostać uznana za witrynę o niskiej jakości, dlatego najlepiej jej unikać. Unikaj zamieszczania linków do witryn o złej reputacji, nawet jeśli są one związane z treścią Twojej strony.